Świąteczne przysmaki kuszą każdą z nas. Ciężko jest nam bowiem oprzeć się pulchnym pierogom, aromatycznym ciastom czy też wyczekiwanym przez długi czas uszkom z grzybami. Trzeba jednak nie zapominać, że kilkudniowe obżarstwo nie musi pozostawiać po sobie śladów w postaci nadprogramowych kilogramów. Wystarczy bowiem, że zastosujemy się do jednej, prostej zasady.
Jak mówi świąteczna tradycja, we wigilię Bożego Narodzenia obowiązuje post ścisły od świtu aż do wieczora. Zasada taka jest jednak dla ludzkiego organizmu wyjątkowo szkodliwa. Aby nie przytyć, we wigilię trzeba bowiem zjeść lekkie śniadanie oraz dietetyczny obiad. Posiłki te pozwolą bowiem uchronić się nam przed napadem zbytniego deficytu kalorycznego i umożliwią skosztowanie kompletu dań wigilijnych bez troski o figurę. Jeśli nasz organizm nie będzie wygłodzony, łatwiej nam będzie powstrzymać się od pochłonięcia wszystkiego, co jest na stole.
Należy koniecznie zaznaczyć, że ugotowanie dietetycznego obiadu we wigilię nie musi nam zajmować wiele czasu. Każda z nas może przygotować go dosłownie w bardzo krótkim czasie, nie martwiąc się, że traci cenne minuty potrzebne na przygotowywanie potraw wigilijnych. Prostym daniem obiadowym – w dodatku postnym – jest biała fasola zapiekana z jarmużem. Do jej przygotowania potrzebna jest jedynie namoczona wcześniej fasola, paczka jarmużu a także ulubione przyprawy. Danie zapieka się w piekarniku, dzięki czemu jest ono gotowe bez konieczności czasochłonnego przygotowywania. Ten niebywale prosty, obiad o niskiej zawartości kalorii pomoże nam uciszyć głód i w kilka dni po świętach zmieścić się w wymarzoną sylwestrową sukienkę.