Zgrabna figura to marzenie licznych dziewczyn. Idealny brzuch przyciąga wzrok mężczyzn. Jednak nie każda kobieta może uzyskać taki efekt bez wysiłku. Niektóre obdarzone przez genetykę trochę wolniejszą przemianą materii mają trudności z utrzymaniem odpowiedniej wagi. By im pomóc stworzono dietę kopenhaską.
Dieta ta to bardzo restrykcyjny i wymagający sposób żywieniowy. Polega on na rygorystycznym przestrzeganiu czasu posiłków i piciu przynajmniej dwóch litrów wody codziennie. Każda książka kucharska traktująca o dietetyce i poruszająca tematykę diety kopenhaskiej poleci jedzenie bardzo dużej ilości zielonych warzyw. Jednakże ten sposób odżywiania przeznaczony jest tylko dla ludzi absolutnie zdrowych. Dodatkowo nie może trwać przez dłuższy czas niż trzynaście dni. Dalsze przestrzeganie go może stać się groźne dla organizmu ludzkiego. Jedną z największych zalet diety kopenhaskiej jest to, że większość posiłków wchodzących w jej skład jest wyjątkowo mało skomplikowanych do przygotowania. Dodatkowo ubytek zbędnych kilogramów osiągany dzięki diecie kopenhaskiej jest dosyć szybki a także bardzo łatwy do zauważenia. Pomaga ona przyspieszyć proces przemiany materii i odmienić codzienne nawyki żywieniowe. Niestety jest ona też uboga w składniki pokarmowe i witaminy co czyni ją obciążająca dla organizmu. Często można zaobserwować też efekt jo- jo.
Marzenie o płaskim brzuchu nie jest wcale nieosiągalne dla osób o słabej przemianie materii. Wybór właściwego sposobu odżywiania umożliwi urzeczywistnienie go i cieszenie się piękną sylwetką. Należy jednak nie zapominać, że dieta nie jest zabawą i stosowanie jej bez konsultacji dietetycznych, może spowodować poważne konsekwencje zdrowotne.