Większość kobiet odchudza się przez cały czas. Nie bierze się to jednak z powodu ich nadwagi, ale troski o własny wygląd. W każdej chwili dbają o to, by pięknie prezentować i dieta odchudzająca jest jednym z elementów, nawet jeżeli chodzi tylko o zgubienie 1-2 kg. Sposobów na zrzucenie zbędnych kilogramów jest sporo i wszystkie są skuteczne. Problem jednak dotyczy kilku kluczowych kwestii:
– bilansu kalorycznego,
– zapewnienia zasadniczych składników,
– wpływu na zdrowie.

Dieta redukująca masę
W Internecie jest sporo przepisów na diety odchudzające. Dieta kapuściana, Dukana, szwedzka, norweska to tylko niektóre spośród nich. Ich plusem jest błyskawiczna utrata wagi, ale niestety powodują efekt jo jo i niewystarczającą ilość kluczowych dla organizmu składników.
Odpowiednio skonstruowana dieta odchudzająca powinna uwzględniać różnorodność produktów, zagwarantowanie właściwej ilości witamin i mikroelementów oraz niwelować uczucie głodu. Najlepiej, by dietę sporządził wykwalifikowany dietetyk. Będziemy w takim przypadku pewni, że dieta będzie zawierać wszystkie kluczowe dla organizmu składniki.

Elementy skutecznej diety odchudzającej
Efektywna dieta odchudzająca to taka, która przynosi systematyczny spadek wagi. Łatwo jest stracić kilka kilogramów w ciągu miesiąca, ale jest to opłacone morderczymi głodówkami, a potem kilogramy wracają z nawiązką. Skuteczna dieta jest dietą długofalową i opiera się na trwałej zmianie nawyków żywieniowych. Podstawowe zasady to:
– 5 posiłków na dzień,
– jedzenie co 3 godziny,
– sycące śniadania,
– kolacja 2 godziny przed snem,
– dużo warzyw i owoców,
– produkty zawierające błonnik,
– woda mineralna zamiast soków.
Każda dieta odchudzająca dobrze by była wsparta wysiłkiem fizycznym. Nie muszą to być mordercze ćwiczenia na siłowni. Fitness, taniec, jazda na rowerze, bieganie czy przechadzki w zupełności wystarczą.