Wiadomo, że nasz wygląd pomaga nam budować pewność siebie. Z każdym dodatkowym kilogramem – mimowolnie – czujemy się mniej atrakcyjne. Każda kobieta, powinna czuć się dobrze we własnym ciele.

Najważniejszym punktem, będzie tu oczywiście dieta. To, co jemy ma wpływ na nasze zdrowie. Da się uzyskać balans w codziennym życiu, a zdrowe nawyki mogą zagościć u nas na stałe. Dieta to około 80 procent skuteczności odchudzania, sam wysiłek fizyczny nic nie da. Jeżeli będziemy biegać pół godziny dziennie, a później zjemy paczkę chipsów i popijemy to szklanką coca coli, sprawi że bilans dzienny będzie taki sam, albo nawet i większy! Chipsy, batony i napoje słodzone, mają bardzo dużo łatwoprzyswajalnych kalorii.

Dodatkowo picie coli, pozwala na szybkie trawienie i spożycie jeszcze większej ilości fast foodów. Jeżeli uwielbiamy ten napój, zmieńmy go na picie wersji zero lub light. Jeśli nie mamy pojęcia od czego zacząć, przeczytajmy jakie posiłki będą najbardziej wartościowe i sycące. Na śniadanie jedzmy owsiankę na mleku roślinnym (bez cukru) z malinami, jagodami lub truskawkami (te owoce mają bardzo mało kalorii). Inne wersje śniadania, to jajecznica, zielone smoothie lub kanapki z ciemnego chleba. Na obiad powinniśmy jeść białko, zdrowe węglowodany oraz warzywa. Nasz talerz powinien wyglądać następująco: połowa talerza to warzywa (gotowane i surowe), 1/4 to białko – czyli kurczak, ryba lub tofu, a pozostała część to węglowodany – czyli ryż, kasza lub kuskus. W ciągu dnia pijmy dużo wody, zrezygnujmy ze słodzenia herbaty i kawy lub postawmy na niekaloryczne słodziki.

Na kolację najlepiej jeść lekką sałatkę, która pozwoli nam na lepszy sen. Jest wiele różnych wariantów sałatkowych, może to być: sałata lodowa, pomidor, ogórek, cebula jajka na twardo, oliwa z oliwek i przyprawy. Jeśli zadbamy o to co ląduje na naszym talerzu, pomyślmy o aktywności fizycznej. Osoby z nadwagą lub otyłością, nie powinny zaczynać od biegania, ponieważ ciężar ciała, może źle wpływać na kolana i powodować kontuzje. Na początek wystarczą spacery cztery razy w tygodniu oraz ćwiczenie w domu. Im częściej, tym lepiej. Jeden dzień w tygodniu, powinien być przeznaczony na odpoczynek, nie popadajmy w szaleństwo. Nie od dziś wiadomo, że łatwiej jest ćwiczyć, gdy robimy to w dwie osoby.

Będziemy mogli się motywować i nawzajem wyciągać z domu. Jeżeli ćwiczenia nam się spodobają, zapiszmy się na zajęcia raz lub dwa razy w tygodniu. Jeśli bardzo nie lubimy brzuszków, przysiadów i innych, to wybierzmy się na basen. Najlepiej będzie kupić karnet, który powinien być gwarancją na nasze częste pojawianie się na basenie. Przed odchudzaniem zróbmy sobie zdjęcie w lustrze i powtarzajmy tę czynność, co miesiąc. Efekty będą nas bardzo motywować. Dieta powinna być przeprowadzana z głową, żadne głodówki i restrykcyjne posiłki, nie zapewnią nam zdrowia, a ponadto mogą doprowadzić do efektu jojo – w dzień kiedy się przełamiemy i zaczniemy jeść, tak jak wcześniej. Nie zapominajmy o jedzeniu warzyw i owoców, które są bogate w witaminy i minerały.