Kluczem do faktycznie fantastycznego samopoczucia jest nie tylko zmniejszenie ilości stresu w naszym życiu oraz regularna aktywność fizyczna, ale oprócz tego odpowiednie odżywianie się. Tylko optymalnie przygotowywane posiłki, spożywane w regularnych odstępach czasu zapewnią naszemu organizmowi wszystko, co konieczne by utrzymać nas w dobrym zdrowiu przez długie lata.
Zazwyczaj osoby, które zadecydowały przejść na dietę ze względów zdrowotnych bądź estetycznych (ochota zrzucenia kilku kilogramów), zanadto restrykcyjnie odnoszą się do swoich nawyków żywieniowych. Będąc na diecie nie trzeba ekstremalnie zmniejszać ilości konsumowanego jedzenia (jest to wręcz wysoce nieodpowiednie). Na miejsce tego opłaca się stosować się do ogólnych zaleceń, które zreformują naszą dietę, jednakże nie kosztem ciągłego uczucia głodu.
Złotym środkiem do sukcesu jest dla przykładu systematyczne spożywanie posiłków. Przeważnie radzi się, by było to 5 średnich porcji na dobę, co 3-4 godziny. Najważniejszym posiłkiem w trakcie całego dnia jest śniadanie, które powinno być zjedzone najpóźniej w ciągu godziny po wstaniu z łóżka. Absolutnie nie należy rozpoczynać dnia od samej kawy na pusty żołądek!
Dietetyczne śniadanie powinno uwzględniać wyroby z różnych grup (węglowodany, białko, tłuszcze, cukry) w odpowiedniej relacji. W sezonie jesiennym i zimowym opłaci się zatroszczyć się o to, by pierwszy posiłek był ciepły. Bardziej niż na kaloryczność produktów zwracajmy uwagę na ich indeks glikemiczny – wybierajmy jedynie te o niskiej wartości indeksu, co spowoduje, że długo pozostaniemy najedzeni i nie będziemy skazani na napady wilczego głodu.