Dieta wyszczuplająca nie zawsze bywa skuteczna. Wiele z nas wypróbowywało już bowiem rewelacyjne diety-cud, które poza utratą nadwyżki zgromadzonej w naszym ciele wody, nie powodowały żadnych innych efektów. Wstępna błyskawiczna utrata wagi skutkowała zawsze jej powrotem – często z efektem jo-jo.
Warto zatem pamiętać, że jest wyłącznie jedna dieta pozytywnie działająca na zrzucenie wagi. Jest to wprowadzenie zdroworozsądkowego jadłospisu pozbawionego nadmiaru tłuszczów oraz węglowodanów. Nie jest ona trudna do wcielenia w życie – dietetyczny obiad lub śniadanie można bowiem przygotować w kilka chwil i bez konieczności posiadania skomplikowanych, drogich składników. Wiele dietetycznych dań opiera się w naszym przypadku o produkty, które na co dzień wyszukujemy w swoich domach.
Jaka jest tajemnica nieskomplikowanego, dietetycznego lunchu? Przede wszystkim problem leży w proporcji używanych do jego przygotowania składników. W obiedzie nie mogą wszakże pojawić się węglowodany proste, a wyłącznie produkt białkowy – mięso, ryba lub owoce morza, a także surówka bez dodatku majonezu, świeże lub przygotowane na parze warzywa. Produkt białkowy zgodnie z zaleceniami powinien obejmować 1/3 talerza, w czasie gdy 2/3 powinny być wypełnione warzywami. Wszystkie składniki obiadu powinny być o zredukowanej ilości tłuszczu i możliwie jak najmniej przetworzone.
Ta bardzo prosta zasada pozwala nam budować mnóstwo posiłków o rewelacyjnym smaku. Dania obiadowe mogą być zatem bardzo urozmaicone, dzięki czemu nie będziemy właściwie odczuwać, że żyjemy na diecie. Sprawi to, że kilogramy zaczną znikać bardzo szybko, a proces chudnięcia nie będzie dla nas dłużej katorgą.