Jeśli niedawno zauważyłaś, że nie jesteś w stanie dopiąć ulubionych dżinsów, koszula kupiona jedynie kilka tygodni temu stała się opinająca, a indeks masy ciała nagle okazało się być dużo wyższe niż zwykle – pomyśl nad odmianą swoich nawyków. Parę zdrowych prozdrowotnych i co najważniejsze – łatwych w realizacji zastosowaniu pomysłów może Ci pomóc w powrocie do minionej sylwetki.
Zacznij od przyjmowania szklanki wody niegazowanej z cytryną wkrótce po przebudzeniu. Pomoże oczyścić ciało z niepożądanych substancji, doda siły i poprawi metabolizm. Dodatkowo jest źródłem wit. C, zatem pomaga również poprawić Twoją odporność.
Zdrowo się odżywiaj! Naturalnie nie powinnaś zacząć jeść tylko zielonej sałaty, ale należy przestrzegać kilku pozytywnie wpływających na zdrowie reguł. Zamień jasny pieczywo, makaron i ryż na ten nieoczyszczony, a przekonasz się, że są nie tylko zdrowe, ale również smakowite. Postaraj się zrezygnować z ociekających tłuszczem dań – większość z nich można bez trudu bez utraty smaku zredukować ilość tłuszczu, poza tym warto spróbować czegoś nieznanego – może potrawy przyrządzane bez dodatku tłuszczu jeszcze bardziej przypadną ci do gustu?!
Zredukuj spożycie śmieciowego jedzenia obfitującego w tłuszcz. Tak jest, nie bądź zaskoczona, wystarczy, że będziesz jeść ich w zredukowanych ilościach, nie musisz w 100% rezygnować z wysokokalorycznych potraw. Kawałek ciasta z kremem, czy pasek czekolady raz, czy nawet dwa razy w tygodniu zapewne ci nie zaszkodzą.
Bądź aktywny. Opłaca się przemyśleć kupno karnetu do fitness klubu. Pewnie znajdziesz zajęcia, które będą sprawiać ci dużą dawkę endorfin. jeżeli sala w klubie nie jest miejscem dla ciebie możesz zacząć biegać, lub wybrać pływanie. Istotne żebyś postawiła na aktywność fizyczną – kilka razy w tygodniu po 60 minut wystarczy.
Po kilku tygodniach stosowania się do powyższych zaleceń znów policz indeks masy ciała. Sama się zaskoczysz jak małe zmiany mogą wpłynąć na twoją masę ciała i… samopoczucie.