Dieta wyszczuplająca zwykle jest kojarzona z dużymi wyrzeczeniami. Musimy mimo wszystko mieć na uwadze, że tego typu posiłki zazwyczaj są dobre, a ich jedzenie nie musi być dla nas dramatycznym obowiązkiem, ale czymś miłym.
Całkiem sporo z nas niepotrzebnie rezygnuje ze spożywania pieczywa na śniadanie. Myślimy sobie, że w ten sposób szybciej stracimy na wadze, mimo wszystko okazuje się, że tego typu zachowaniem powodujemy jedynie prawdopodobieństwo wystąpienia efektu jo-jo. Dietetyczne śniadanie może w związku z tym bez żadnych przeszkód składać się z ulubionych kanapek. Kanapki te powinny być w takim przypadku przygotowane z ciemnego typu pieczywa, na którym ułożymy chudą wędlinę lub serek wiejski a dodatkowo porcję warzyw w postaci choćby pomidora i sałaty lodowej czy też ogórka i rukoli.
Warto jednak podkreślić, że wybierając chleb do zrobienia sobie kanapek w ramach dietetycznego porannego posiłku, należy zwrócić uwagę na parę ważnych aspektów. Przede wszystkim nie należy kierować się jedynie jego barwą – często powstaje on bowiem w wyniku zastosowania do pieczenia karmelu, który nadaje mące ciemną barwę. Koniecznie trzeba dodatkowo sprawdzić, czy do wypieku używane są cukier, miód sztuczny albo słód jęczmienny – składniki te są wszakże na diecie zabronione.
Ważne jest również zatroszczenie się o to, by wybrane przez nas dietetyczne pieczywo było przygotowywane przy wykorzystaniu mąki pełnoziarnistej, a nie tylko mąki pszennej. Branie pod uwagę tych prostych reguł sprawi, że spożywanie kanapek w ramach pierwszego posiłku nie będzie miało negatywnego wpływu na naszą sylwetkę i dołoży się do redukcji wagi. Pamiętajmy więc o tym wszystkim każdego dnia.