Nie potrzebujemy drastycznych diet i olimpijskiego wysiłku, żeby schudnąć. Konieczna jest motywacja i trwanie w swoich założeniach, a prędzej bądź odrobinę później zobaczymy efekty swoich prób.

Jak zrewidować, czy nasza waga jest odpowiednia?
Do zweryfikowania wagi pomocny jest nam kalkulator bmi- wpisujemy w nim nasz wzrost i masę, a on liczy czy mamy niedowagę, wagę prawidłową, nadwagę, czy I lub II stopień otyłości. Należy brać pod uwagę to, że o ile u osób prowadzących umiarkowaną aktywność fizyczną wynik z kalkulatora będzie miarodajny, to ci, którzy są aktywni i mają masę mięśniową nie powinni szczególnie zawierzać kalkulatorowi bmi. Dlaczego? Ponieważ jedyne co on sprawdza to waga- a chodzi o to ile mamy % tkanki tłuszczowej i mięśni.

Dieta
Jeśli okaże się, że mamy dużą nadwagę, albo jesteśmy otyli, warto wszcząć właściwe działanie. Po pierwsze dieta zdrowa! Nieprzetworzona żywność, dostarczanie organizmowi wszystkich niezbędnych substancji odżywczych, minerałów i witamin, a także odpowiednie nawodnienie. Wystarczy tych kilka nietrudnych kroków, by schudnąć i czuć się zdrowszym każdego dnia. Nie traktujmy diety jak zła koniecznego, tylko jak znaczącą rewolucję w naszym życiu- nie na trochę, tylko na zawsze. Jedzmy to, co nam smakuje, nie zmuszajmy się do potraw, które zupełnie nam nie pasują- w ten sposób zdrowe jedzenie szybko przestanie nas interesować. Szukajmy alternatyw naszych ulubionych dań, podejmujmy ryzyko i znajdujmy nowe smaki- ci, którzy twierdzą, że zdrowe odżywianie jest nudne i bez doznań smakowych, prawdopodobnie nigdy nie eksperymentowali w kuchni.
Czas skończyć z myśleniem, że zdrowe jedzenie i aktywność fizyczna to coś niefajnego. Okazuje się, że jest całkiem inaczej. Gdy nasz organizm otrzymuje to, czego potrzebuje sprawniej działa, co też w szybkim tempie odczuwamy. Ponadto po ćwiczeniach w szybkim tempie poczujemy się zadowoleni i zrelaksowani, jedyne co musimy uczynić to po prostu przestać szukać wymówek i spróbować. Z dużą pewnością nic na tym nie stracimy, a zyskać możemy doprawdy bardzo dużo.