Kobiety coraz większą uwagę poświęcają temu, aby na talerzu lądowała żywność w najlepszym rodzaju oraz do tego jak najmniej spreparowana. To przecież ogromnie istotna dla zdrowia i dobrego wyglądu, aby odżywiać się zgodnie z zasadami, jadać o wyznaczonych porach i bez pośpiechu, a składniki diety wybierać w taki sposób, żeby dostarczały wszystkich koniecznych substancji niezbędnych do właściwego działania organizmu. Na czym więc powinna polegać właściwa dieta każdej kobiety, żeby przynosiła wymierne korzyści zdrowotne i pomagała jej utrzymać atrakcyjny wygląd? z pewnością powinna być różnorodna i dobrze dobrana względem osobistych potrzeb.
Najważniejszym posiłkiem dnia jest śniadanie, dlatego nie należy go opuszczać. Prawda jest taka, że większość ludzi zaczyna dzień jedynie od spożycia filiżanki kawy, a to duży błąd. To, co spożyjemy przed wyjściem z domu, zapewnia nam siłę na pierwszą część dnia. W tym przypadku śniadanie powinno mieć w składzie trochę pełnoziarnistego pieczywa, nabiału i warzyw. Tak zaplanowane, przynosi gwarancję, że zapewnimy naszemu ciału wszystkich koniecznych składników prawidłowej diety. Możemy wówczas efektywniej pracować i mamy większą sprawność umysłową i fizyczną.
Śniadanie nie wystarczy jednak do utrzymania organizmu w optymalnej formie przez cały dzień. Dlatego niezbędne są kolejne posiłki, które dodadzą energię konieczną do funkcjonowania. Najlepiej, aby każdego dnia spożywać przynajmniej pięć posiłków. Nie jest trudno wówczas optymalnie rozłożyć zapotrzebowanie energetyczne organizmu. Co jasne w każdym zdrowym daniu powinny znaleźć się składniki zdrowej diety, czyli węglowodany, białka, tłuszcze oraz warzywa i owoce dobrane w odpowiednich proporcjach względem indywidualnego zapotrzebowania każdej kobiety.